Як намалювати ліс – поетапне малювання соснового лісу для початківців і дітей фарбами та олівцем

Докладні уроки і МК з малювання лісу своїми руками. Опис лайфхаков, технік і прийомів малювання. Як намалювати ліс в школу, малюнок на тему охорона лісу, захист лісу і тварин. Правила малювання лісу гуашшю, аквареллю і олівцем. Корисні поради з малювання ліси + фото.

Різні жанри образотворчого мистецтва вимагають унікального підходу до творчості. Наприклад, люди часто задаються питанням про те, як намалювати ліс. Ця природна зона, по суті, є типовим прикладом пейзажу — своєрідною панорами навколишньої місцевості, багатій деревами і чагарниками.

Зрозуміло, сама по собі лісова гай не обходиться без диких звірів для завершеності картини.

Типові лісові мешканці начебто лисиць, вовків, ведмедів або тигрів виступають акцентами, на які приділяється найбільше уваги з боку глядачів.

Нижче наводяться корисні приклади малювання природних картин.

Коротко про техніках і прийомах зображення

З-за величезного розмаїття інструментів художники можуть втілювати природну панораму будь-яким зручним способом. Наприклад, за основу беруться фарби (акварель, гуаш), кольорові олівці, маркери або фломастери — усе залежить від віку і фантазії.

Професіонали можуть поєднувати кілька підходів для створення гармонійної композиції. Що стосується деяких лісових сюжетів начебто зростаючих грибів на узліссі, то на допомогу іноді приходять справжні листя: відбитки таких на землі непогано виглядають на тлі «землі».

Найбільш оригінальні роботи також виконуються з допомогою кулькових ручок.

За основу також доводиться брати звичні концепції начебто перспективи, правильного розподілу освітлення і тіней, а також попереднього складання композиції.

Тематичні шкільні малюнки та начерки

Навчання малюванню в більшості випадків починається саме з лісових мотивів. Школярам цікаво дізнатися, як правильно зображувати природу кольори, які потрібно використовувати в залежності від необхідного сезону, і так далі.

Головний принцип полягає в наданні плану для юних художників — орієнтування на зразки вітається.

Картина «Охорона лісу» (2 клас)

Перший варіант поєднує малювання з класичної паперовою аплікацією. Інструкція про те, як намалювати ліс з можливими шкідливими наслідками, включає наступні кроки:

  1. Намалювати на аркуші паперу A4 коричневі штрихи (стовбури дерев та гілки).
  2. Залишити композицію для висихання.
  3. Покласти руку долонею вниз на складений навпіл жовтий лист кольорового паперу, потім провести олівцем контури.
  4. Вирізати отримані «ручки».
  5. З зелених листів вирізати «листя» для ялинок, сосен, беріз, і так далі.
  6. Приклеїти «зелень» до «рук». Прикрасити композицію квіточками за бажанням.
  7. До висохлої картині приклеїти «язики полум’я».
  8. Зробити те ж саме з «руками» і зеленими «деревами». Оригінальна картина з елементами аплікації готова.

Картина «Захист лісу від пожежі» (3 клас)

Наступний приклад базується на концепції під назвою «монотипія». Порядок роботи такий:

  1. Скласти аркуш навпіл по вертикалі.
  2. Послідовно намітити густою фарбою одну половину «полотна». Для цих цілей підійде червоний, жовтий і чорний колір.
  3. Все ще вологий малюнок накрити другою половиною аркуша, потім як слід розгладити для змішування пігментів.
  4. Розгорнути результат, після чого дати йому висохнути.
  5. Наносити штрихи для обвуглених дерев чорною фарбою.
  6. Написати у верхній частині картини наступну напис: «Потрібно захищати ліс від пожежі».

Плакат на захист лісових тварин (4 клас)

Тут надається більша свобода вибору. Зрозуміло, типовий лісовий пейзаж слід доповнювати різними мешканцями — ведмедями, тиграми, вовками, лисицями, зайцями, і так далі.

Розміри ватманів дозволяють зображати цілі гаї у різних техніках виконання (олівці, фарби, гуаш, додаткові аплікації). Що стосується «захисту», то плакати зазвичай забезпечуються відповідними написами.

Малювання гуашшю природи

Подібний інструмент відомий ще з дитячого садка: малюки вчаться надавати колір картинок переважно з гуашшю. Для старших хлопців, однак, можна порадити різні експерименти, приклади яких наводяться нижче.

Гори і ліс

Художники іноді не можуть вирішити, як намалювати ліс. Краще всього це зробити разом з гірською панорамою або сопкою.

Відповідно, складність композиції при цьому збільшується: на додаток до дерев слід «додавати» обрій, після якого йдуть ці самі гори.

Алгоритм дій такий:

  1. Поділити лист на 2 частини (перша — для дерев, друга — для віддалених гір).
  2. Нанести лінію горизонту.
  3. На передньому плані вивести стовбури і гілки дерев у довільному порядку.
  4. Позначити «гори» трикутниками на задньому плані.
  5. Надати більше деталей композиції, при необхідності стираючи штрихи гумкою.
  6. Розфарбувати отриману картину гуашшю. Передній план багато в чому залежить від сезону (білий колір — для зими, тепла палітра — для осені, «зелень» — для літа).

Ведмідь у зимовому лісі

З холодами ці природні мешканці залягають в сплячку. Відповідно, найкращий варіант для наступної картини — зобразити клишоногого звіра сплячим всередині однієї з купин.

Порядок роботи:

  1. Використовуючи блакитну, білу гуаш, намалювати «снігові кучугури» (важливо не забувати відвести місце під небо).
  2. Доповнити «пейзаж» ялинками і берізкою (для перших досить зеленої фарби, а для другої — гілки і стовбур з характерними «плямами»).
  3. Після висихання основного фону виділити сірим кольором «барліг» звіра.
  4. Коричневою тушшю нанести штрихи, схожі на ведмедя.

Сосновий ліс влітку

Окремі уроки малювання можуть здатися занадто складними для юних художників.

Рішення є — на перших порах можна зображати сосни. Вони є одними з небагатьох порід дерев, які відчувають себе комфортно протягом цілого року (хвоя залишається на гілках незалежно від сезону).

Спрощений варіант літнього лісу такий:

  1. Вивести довгі стовбури дерев на аркуші паперу (лінії необов’язково повинні бути прямими або однаковими по довжині). Готові штрихи слід зафарбовувати і заштрихувати.
  2. Провести ламані «гілочки», що йдуть від верхніх частин «сосен». Найдовші з них починаються нижче, після чого вони стають коротшими до вершини.
  3. Заштрихувати уривчастими лініями крони дерев.
  4. Нанести тіні на готову «хвою».
  5. Додати до композиції траву, шишки, кущі та інші елементи.
  6. Розфарбувати отриману картину гуашшю.

Ліс з річкою

В природі рідко зустрічаються ландшафти, поруч з якими не протікають річки. Юним художникам, які працюють з гуашшю, буде корисно дізнатися про те, як намалювати ліс з таким виразним елементом.

Саме біля річок мешкають численні тварини — теж непоганий мотив для малювання картини. Для наступного прикладу гуаш застосовується виключно для подальшої «фарбування» елементів, так як основна робота ведеться кольоровими олівцями.

Порядок роботи такий:

  1. Опрацювати фон майбутньої композиції. Його можна поділити на чотири частини, що складаються з світло-блакитного і зеленого кольорів. Найнижча з них забарвлюється блакитним відтінком, потім слід зелений, потім процес повторюється для неба і листя.
  2. Зліва відобразити стовбури з чагарником на передньому плані.
  3. Перейти на задній фон, після чого нанести туди більше дерев. Тварин зразок оленів або зайцев слід відображати подалі від «води».
  4. Наносити штрихи на водній гладі малюнка, намагаючись дотримати «дзеркальний вигляд».
  5. Промальовувати листя (бажано гуашшю) для завершення роботи.

Акварельна гущавина

Ще один знайомий інструмент для багатьох людей, які захоплюються малюванням. Суть зводиться до виконання простих операцій.

В першу чергу наносять вологі штрихи з мінімальним вмістом білої фарби — таким чином зручно проводити ялинки. Далі береться більш темний колір (сірий), після чого на передньому плані листа наноситься більше дерев.

Останній крок — озброїтися темно-зеленим пігментом і промальовувати більш чіткі ялинки для завершення композиції.

Олівцевий пейзаж

Зрозуміло, ніщо не заважає митцям озброюватися простими або кольоровими олівцями. Саме ці інструменти вважаються найбільш універсальними завдяки можливості стирати непотрібні штрихи, а також багатій палітрі відтінків (творчі набори часто перевищують 100 колірних рішень).

Малювання лісових пейзажів у цій техніці пов’язане з декількома етапами, короткий опис яких приводиться нижче.

Визначення «складу» картини

Перше і найбільш важливе дію, коли справа заходить про зображення лісовій гаю або хащі. Дерева обов’язкові — причому художнику не варто обмежуватися одним видом.

Наприклад, тополі варто поєднувати з березами, соснами або дубами для більш красивого «видовища».

Що стосується компонентів начебто річок, гір, кущів або тварин, то ці частини часто зображуються на розсуд творця. Новачки зазвичай виділяють частини аркуша під перші два пункти, але професіонали можуть зображати їх у довільному порядку.

Виконання начерків

Після визначення основного мотиву в справу вступають олівцеві штрихи. Прийоми знайомі ще зі школи: наприклад, за основу дерева береться єдиний прямокутник — прототип «стовбура», до якого додаються гілки. Зайві нариси потім стираються, а художник виводить більше деталей.

Якщо мова заходить про мешканців майбутнього пейзажу, то за основу тварин зразок ведмедів, оленів або вовків приймаються групи геометричних фігур (перевага віддається колам і овалам). Деталі начебто лап, вовни, вух, носа та інших частин тіла додаються пізніше.

Розмальовка отриманого результату

Якщо все ретельно опрацьовані елементи вже складені в загальну картину, то в справу вступають кольорові олівці. Зрозуміло, зелені відтінки будуть володіти найчастіше незалежно від типу дерев (хвойні, листяні).

Що стосується сезонних композицій начебто осені або зими, то палітру слід змінювати відповідно цим порами року: кольору теплого спектру (червоні, помаранчеві, жовті) для палого листя, блакитні і сірі — для зимових заметів.

Для тварин слід підбирати натуральні відтінки (сірі вовки, руді білки, бурі ведмеді, смугасті тигри).

Приклад реалістичного зображення

Останній варіант більше популярний серед дорослих художників, які присвятили як максимум кілька десятиліть власного захопленню.

Для реалістичного сприйняття лісової хащі характерно величезна кількість дрібних елементів, що потребують детальної промальовування на «полотні».

Робота полягає в наступних діях:

  1. Накидати ескіз майбутньої гаї — досить розставляти окремі дерева, стежки, кущі або пні за власним місцях.
  2. Розфарбувати переважаючі частини кольоровими олівцями (найбільш яскраво виражена «зелень», найбільш помітні стовбури, і так далі). Після цього дії слід листя (чим вище до неба, тим вона світліше).
  3. Вивести гори на віддаленому плані, потім нанести зелені штрихи трави. Тут важливо користуватися саме гостро заточеними інструментами.
  4. Розфарбувати стежку, після чого вивести ще більше дерев на задньому плані. Для реалістичної перспективи спрацює трюк штрихування останніх елементів.
  5. Опрацювати інші деталі картини.

Корисні поради та рекомендації

Малювання багато в чому залежить від фантазії людей. Цікавляться важливо знати кілька корисних порад про те, як намалювати ліс.

Серед рекомендацій можна навести такі поради:

  • Якщо при роботі використовуються олівці, то їх слід гостро заточувати (неважливо, перед або під час малювання).
  • Акварельні фарби або гуаш важливо наносити рівномірно, даючи кожному шарові висохнути.
  • Якщо в палітрі немає потрібного відтінку, то його можна змішати з двох (трьох) наявних.
  • До речі про кольорах, кожну деталь варто розфарбовувати за подобою реальних дерев, кущів та інших елементів.

Природні картини користуються популярністю як серед юних художників, так і майстрів живопису. Різниця в чому залежить від фантазії і навичок роботи з інструментами.

Лісові ландшафти — це не просто скупчення зелених дерев або чагарників. Дрібні деталі начебто річок, гір або тварин надають зображенню певну частку завершеності.

Фото намальованого лісу