Докладні уроки і МК з малювання пейзажу. Поради для початківців по правильному малювання пейзажів: як вибрати тон, освітлення і повітряну перспективу. Малюємо літній, осінній, реалістичний пейзаж і простий варіант ручкою в зошиті. Багато ідей і фото красивих малюнків пейзажу.
Деякі художники сучасного творчості використовують у своїх роботах прийом — фотографування фонів природи, щоб потім на їх основі написати цікавий пейзаж.
Тому що природний пейзаж непередбачуваний і має властивості змінюватися в залежності від часу доби і сезону. А фото допомагають зафіксувати цей чудовий момент. На основі якого художник пише свій пейзаж.
Але також використовуються прості методи малювання, які можуть використовувати ще початківці художника за спеціальними інструкціями.
Пейзаж у художньому мистецтві
Жанр пейзажу в сучасному світі, а також у художньому мистецтві має велике значення.
Тому що він дозволяє відобразити всі чудові моменти існуючого світу як штучного, так і натурального і природного походження.
Пейзаж, перекладається на французьку мову як — paysage і має поняття в російській мові як місцевість, ландшафтний дизайн, декорація, вид, ситуація, обстановка, стан, панорама.
У світовій художній культурі пейзаж має два значення:
- Стиль образотворчого мистецтва, в якому зображується в основному існуючий світ, природа.
- Окремий художній твір з відповідним зображенням.
У більшості випадків сам пейзаж уособлює дику природу. Або ж штучне простір природи створене самою людиною.
Але так як малюнки створюються поза території простору, то часто пильна увага приділяється світла і повітряного простору.
З розвитком мистецтва, появи понять лінійності, перспективи, рельєфності й об’ємності зображення, пейзаж стає спочатку рівноправною частиною малюнка, а потім переходить на перший план.
Наприклад, в китайському мистецтві природа стала головною дійовою особою. Але не зайняла таке вже велике місце в образотворчому мистецтві. Хоча багато китайські художники вважають людину головною особою частини природи, з яким створюється загальна гармонія.
Саме це китайські майстри намагаються зобразити у своїх картинах, а також почуття і емоції. На основі чого був створений стиль — Шань-Шуй(гора, вода).
В якому зображується небо, гори, пагорби, річки, озера в будь-якій частині картини. При цьому на всіх зображеннях присутні вірші або філософські написи.
Що потрібно знати про тонкощі створення малюнка?
Як же намалювати якісний пейзаж? Для цього, необхідно дотримуватися деяких правил і вивчити спеціальну техніку малювання.
Краю
Ця техніка дозволяє виділити чіткі обриси об’єктів в малюнку. Створити приємний фон, посилити ефект глибини. Стиль країв повинен бути(чітким, м’яким, втрачаються) в малюванні, стилі ліній повинні виділяти(вага, швидкість, м’якість) для контурів. Зліва повинен визначатися центр краю на картині, праворуч: товщина контурів.
Пропорції
На картині узагальнюються всі розміри об’єктів, завдяки стереотипним уявленням про пропорціях. І зображуються у вигляді помаранчевих ліній на лівій стороні і в якості начерків на правій стороні.
Композиція
Дозволяє виразити емоції або почуття в картині.
Освітлення
Дозволяє виділити в малюнку силует предмета, тінь, колір, таємничу ілюзію світла і т. д. На лівій стороні світло показує різницю в матеріалі, а на правій: використання світла.
Перспектива
На плоскому аркуші паперу зображують повний контур предмета у вигляді кубиків, кульок тощо, саме тривимірний простір на рівній поверхні, на основі двох зникаючих червоних або зелених точок
Кольори
Подібна техніка дозволяє правильно створювати кольору (середні тони, тіні, світла), (монохроматичні, комплементарні тощо). На малюнку вони зображуються за спеціальною схемою:у верхній і лівій частині: 3 колірних колах; відбиває гамі у триколірному ракурсі.
Стиль
Стиль в малюнку створюється на основі етичних, історичних, соціальних або символічних параметрів.
Ідея
Попереднє складання майбутнього образу малюнка.
Комунікація
Завжди комунікація означає:читання картин (розшифрування текстів, невербальні знаки), передача особливого сенсу, цікаві історії, корисні інформації.
Тонове розподіл
У малюнку можна малювати як лінією, так і плямою. Але більшою мірою труднощі виникають саме з тоном. Він буває:світлий, середній і темний. В залежності від об’єкта. А мета майстра полягає в тому, щоб зобразити на малюнку загальний тональний стан об’єкта, у світлих або темних тонах при хорошому освітленні.
В цілому, картини бувають світлі, з легким карандашным штрихом — в таких роботах шкала використовуваних тонів мінімальна з поступовим переходом в світлі відтінки. У таких зображеннях крім тони може використовуватися і лінії, малоконтрастні, висвітлені, позбавлені жорстких штрихів і фактур.
Темні, насичені тоном малюнки, по темряві зміщуються до темної частини тональної шкали. У них майстри оптимально користуються різними штрихами, фактурами, лаконічними плоскими темними плямами і залишають не так багато світлих відтінків для передачі різких контрастів, якоїсь виразності тіней, зміни обсягів і плоских вірних тіней на предметі.
Середній тональності малюнки мають більше контрасту. Вони виражають в собі світлі темні тони у відповідності з гармонією або шикуються у відтінках середини тональної різкості.
Існує три методу малювання в тоні:
- Академічний підхід — штрихування, яка ведеться або за формою від межі світла і тіні, або просто плоско, для того, щоб позначити якість освітлення і розібратися з основними масами тональних плям.
- Метод малювання шматка — Малюється тоном обсягів спочатку, а потім вже вибудовується всередині малюнка.
- Малювання від основного тону.
Освітлення
Як правильно намалювати пейзаж? Щоб якісно відобразити модель, необхідно правильно підібрати світло, для подання чіткості світлового потоку і його спрямованості і т. д.
Використавши локальний колір зафарбованого предмета. Адже під впливом світла (домішування кольору, світла і замутніння кольору в тіні), тіней від сусідніх предметів, їх положення в просторі і загальної колірної середовища здатна видозмінювати модель малюнка.
Розрізняються кілька видів світла:сильний, середній або помірний, слабкий:
- Верхнє світло додає моделі духовний початок, легкість і височина.
- Низький світло створює негативні емоції, додає картині якусь загадку, драматизм.
- Бічне світло відображає властивий характер предмета
- Фронтальний світло (у лоб) зменшує обсяг предмета.
- Світло з-за предметів (контражур), виділяє тільки силуети, позбавляючи об’єкти об’єму, кольору, будь-яких відносин всередині самих моделей. Це надає картині таємничий або відсторонений вигляд, монументальність.
Повітряна перспектива пейзажу
Будь-яка зміна фізичних ознак об’єктів(світла, темряви, кольору і відтінків, виразності фактури і текстури) має назву — повітряна перспектива. Яка ділитися на тональний і колірної вигляд.
З її допомогою майстра передають на картині просторову глибину з допомогою зміни кольору і чіткості основи предметів. Товщина повітряного шару між об’єктами не завжди прозора (з-за частинок пилу, сторонньої вологи та ін).
Все це видозмінює колір і тон входять в глибину простору моделей порівняно з об’єктами переднього плану. Майже завжди моделі другого і подальших планів виглядають узагальненими, плоскими і схематичними.
Для передачі простору в картині при малюванні предметів першого плану майстра відзначають особисті характеристики предметів (габарит великої форми і деталей, виділення маленьких і великих частин, характерні, не усереднені акценти).
Для об’єктів середнього плану фіксуються найтиповіші характеристики (великі габарити, маса тіла, простота силуету). Для створення дальнього плану застосовується велика схема, деталі і тонка моделювання, усуваються (обсяг, рельєф, фактура і т. д., стають помітними).
Існують шість правил повітряної перспективи.:Всі предмети переднього плану малюються у всій подробиці, віддалені в глибину — в загальних рисах. Всі близькі предмети і об’єкти малюються детально, а на дальньому плані — у вигляді схем, силуетів, узагальнено, не чітко.
- Близькі об’єкти на першому плані малюються чітко, різко. А на дальньому — розмазане, м’яко, умовно.
- На великій глибині в малюнку світлі предмети здаються темнішими, а темні, навпаки, світліше. Тому світлі предмети малюються темніше, а затемнені світліше.
- Всі предмети на першому плані об’ємні, а отже зображуються близькі — великими, а дальні — плоскими.
- По мірі віддалення від майстра в глибину, об’єкти занурюються в повітряну колірну атмосферу, як у пелену або туман, колір при цьому далеких об’єктів наповнюється кольором повітряної атмосфери(блакитний, сірий, світлий і т. д.). Для зображення плановості в малюнку або картині передні об’єкти малюються яскравими, насиченими, а дальні — ненасиченими, блідими.
- Предмети на близькій плані, пофарбовані в яскраві кольори і малюються різними фарбами, а дальні в однотонний колір.
Вчимося малювати пейзаж красиво: поетапний майстер-клас для початківців
Щоб намалювати красивий пейзаж своїми руками, необхідно підготувати наступні матеріали:
- Папір.
- Олівець.
- Ластик.
Процес виготовлення:
- Для початку вибирається об’єкт майбутнього малюнка. Наприклад, два дерева, що ростуть на гірці біля широкої річки.
- Потім намічається лінія горизонту і перспективи.
- Дерева розташовуються на передньому плані. Вони позначаються у вигляді стовбурів двох ліній.
- Після цього малюється лівий берег річки, а потім правий у вигляді звивистої берегової лінії.
- Так як дерева пізньої осені втрачають практично все листя. При малюванні особлива увага приділяється стовбуру дерева, його гілкам, видимої частини кореневища.
- Листя малюються в різному ракурсі:підвищіть в повітрі, що впали на землю, на деревах.
- Щоб підкреслити знаходження дерев на пагорбі, необхідно підкреслити лінію заростей очерету.
- Сам же пагорб інтенсивно штрихується, щоб показати обсяг і фактуру голої землі.
- З допомогою штриховки малюється праворуч дальній план розмиті силует лісу.
- А потім неспішний плин річки.
- Після цього малюється дощ, злива. Затягнуте небо свинцевими хмарами.
- Потім малюється зграя журавлів літають на південь навесні.
- Можна також на дереві розташувати павутину разом з павуком.
- За допомогою відблисків малюнку надається холодний вигляд, сонце практично не гріє, на опалому листі блищить іній.
Легкий малюнок літнього пейзажу гуашшю
Малювання літнього пейзажу гуашшю поетапно, підвищувати інтерес до процесу малювання. Для його створення необхідно підготувати наступні матеріали:
- Папір.
- Гуаш або акварель.
- Пензлик.
- Вологі серветки.
- Олівець.
- Скотч.
- Вода в баночці.
Процес виготовлення:
- Для початку папір закріплюється скотчем, щоб не ковзала.
- Потім за допомогою олівця аркуш паперу ділиться на три частини. У нижньому лівому куті малюється берег, невеликою ділянкою. Верхня частина зафарбовується в яскраво-блакитний колір у вигляді неба, а середня в світло-блакитний, я потім розмивається межа між двома кольорами, щоб перехід став плавним.
- Синім кольором малюється лінія горизонту.
- Нижня частина асоціює море, тому вона зафарбовується блакитно — синій колір. Додатково наносяться сині і білі мазки.
- Вгорі з правого боку білим кольором малюються хмари.
- У нижній частині малюється невеликий острівець в світло-коричневий колір.
- А в нижньому лівому кутку малюється травичка в трьох відтінках зеленого кольору.
- Тут же поруч малюється три стовбура пальми.
- До кожної пальмі пририсовываются гілки.
- За допомогою пензлика, малюється листя на пальмі.
- Над лінією горизонту малюється сонце, краю тушуються мокрою тонким пензликом. Додаткове малюється віддзеркалення сонця на поверхні моря.
- Потім малюнок відправляється від скотчу і сідає.
Простий малюнок ручкою в зошиті
Як добре намалювати пейзаж рибки з малювання гелевою ручкою для початківців?
Для цього, необхідно підготувати наступні матеріали:
- Аркуш альбому, формату А4.
- Польова чорна ручка.
- Ластик.
- Олівець.
Процес виготовлення:
- Для початку малюється ескіз рибки олівцем.
- Потім тулуб рибки ділитися на частини і разрисовывается.
- З допомогою польовий ручки, розфарбовуються всі частини рибки.
- Кругом малюються водорості.
Осінній пейзаж фарбами на альбомному аркуші
Для того щоб намалювати осінній пейзаж, необхідно підготувати наступні матеріали:
- Лист альбому.
- Акварельні фарби.
- Склянку з водою.
- Пензлики різної товщини і жорсткості (білка або поні № 4, №2; щетина № 8).
- Воскові олівці.
- Тонований картон, сіро-блакитного кольору.
Процес виготовлення:
- Для початку на картоні малюються дерева з допомогою воскових олівців. Стовбур і гілки.
- Потім намічається лінія горизонту.
- На правій стороні малюється будинок і паркан біля нього по колу.
- Потім малюється дах і вікна для будинку.
- На деревах малюються великі листя. І на землі теж. Поруч з ними чертится калюжа води.
- На небі малюються хмари.
- Далі малюнок оформляється по сирій поверхні. Тобто вона злегка змочується водою. А потім з допомогою фарб проводять тушевание неба, землі, простору потрібного кольору. Небо синім, землю коричневим, простір в залежності від поганої погоди. Для неї використовують гаму з сірих, чорних, фіолетових, коричневих, темно — синіх фарб.
- Для фарбування неба, необхідно використовувати такі фарби:чорна акварель, лазур залізну і ультрамарин.
- Трава малюється з пожухлої умбри натуральної і пожухлої зміни.
- Стовбур дерева розфарбовується в чорний колір, умбру натуральну і серію.
- Підстава будинку зафарбовується в золотисту охру і стіну натуральну, а дах в темно — червоний каплак і серію.
- На задньому плані за допомогою жорсткої щітки малюються дерева.
- На передньому плані штрихуются трава.
- З допомогою золотистої охри зафарбовуються листя на деревах і траві.
- Чорною фарбою відтіняється листя на деревах і підкреслюється основа стовбура найближчого дерева.
- Калюжа розфарбовується у фіолетову, блакитну, залізну і ультрамариновую фарбу.
- Чорним восковим олівцем, підкреслюються сірі хмари.
- Штрихується небо чорним, темно — синім і фіолетовим восковим олівцем.
- Чорним восковим олівцем підкреслюються стовбур дерева і гілки.
- Темно — зеленим восковим олівцем штрихується трава, а жовтим підкреслюються тіні на стінах будинку.
- За допомогою методу — стусана наноситься листя на дерева жорстким пензликом з золотавою охрою.
Реалістичний пейзаж фломастерами
Як намалювати барвистий пейзаж за допомогою фломастерів, зобразивши при цьому будь-який образ, тварин, нерухомості, портрета або природи.
Для того щоб створити такий малюнок, необхідно підготувати наступні матеріали:
- Папір.
- Олівець.
- Фломастери.
- Фарби.
- Пензлик.
Процес виготовлення:
- Для початку на аркуші паперу малюється будь-який предмет, наприклад груша з допомогою олівця. Потім вона обводиться фломастером жовтого кольору.
- Оздоблюється з лівої сторони жовтим фломастером.
- На цей штрих додається штрихування червоним фломастером.
- З правого боку наноситься легкий штрих білою фарбою. А мазками на лівій стороні.
- Після цього малюється вгорі груші гілочка зеленого кольору і на ній листочок.
Пейзаж з японської сакури олівцем
Для того щоб намалювати пейзаж своїми руками, необхідно підготувати наступні матеріали:
- Простий олівець.
- Папір.
- Кольорові олівці.
- Ластик.
- Пензлик.
- Фарби.
Процес виготовлення:
- На простому листку паперу олівцем малюється гілка сакури.
- Вона повинна бути з легким вигином. На ній і сунуться отросточки, шипи.
- На отросточки зображуються бутончики у вигляді кругляшки на якому малюються пелюстки у вигляді ромашки.
- На кожній пелюстці робиться легкий штрих на половину від вітру до середини.
- Отримані квіточки обводяться червоним олівцем і штрихуются від центру до середини пелюсток.
- Центр штрихуются жовтим кольором на якому малюються тичинки квітки.
- Гілка сакури штрихуются коричневим олівцем.
- Після цього за допомогою фарб і пензля роблять легкі мазки на квіточках та гілці.
- Потім малюються зелені листочки.
Пейзаж природи: в кольорі чи ні?
Пейзаж здатен передавати правильне тонове і колірне стан в будь-яку погоду чи пору дня з урахуванням стану освітленості натури і колірного відмінності етюду.
Загальна тонове і кольорове зображення природи — це результат дії сили загального освітлення, яке підпорядковує собі кольори предметів: вони змінюються і по светлоте, і за насиченістю.
У сірі дні в малюнку створюється розсіяне освітлення, відблиски, малонасичені обриси і слабкі тіні. Об’єм при цьому деяких предметів збільшується, але робляться мало помітними. Небо при цьому має сірий і сріблястий забарвлення.
Переваги барвистих малюнків
Барвисті малюнки завжди створюють яскравий образ, вносять яскравість і жвавість в інтер’єр. Здатні прикрасити навіть саму скромну кімнату, додаючи нотку люкса і розкоші.
До того красивий малюнок завжди привертає увагу оточуючих і стає центром візуального сприйняття кімнати. Він надає приміщенню унікальний вигляд і підкреслює індивідуальність власника.
До того ж барвисті малюнки чудово прикрашають будь-який інтер’єр.
Переваги чорно-білих скетчів
Працювати з тінями досить непросто. Чим складніша схема тіні, тим більше зусиль застосовується для малювання. З-за великої різноманітності відтінків. Тут головне зрозуміти який краще для глибини і тіні малюнка. А з допомогою техніки в чорно-білому тоні відразу вирішуються всі проблеми.
Пейзаж, вважається найпопулярнішим жанром живопису. Так як саме він здатний зобразити будь-барвистий вид природних просторів, лісових масивів і гірський рельєф на будь-якому полотні чи папері. А також на будь-який предмет меблів або стіні квартири.
До того ж малювання пейзажу допомагає майстру розвивати точний окомір, колористику і бачення світу в цілому! Пейзажі завжди залишаться однією з найпопулярніших тем для картин та декору будь-якого будинку.