Покрокові МК і уроки по виготовленню з дітьми аплікації гриби. Як зробити просту аплікацію грибочків, мухомор, гриби в кошику, казковий грибок, а також аплікацію з бісеру, круп та сухого листя. Шаблони для вирізання + фото готових аплікацій грибів.
За допомогою дорослого дитина вчиться сприймати навколишню дійсність не лише з утилітарною точки зору, але і з естетичної. Особлива роль у формуванні художнього смаку відводиться мистецтву та ручної праці, наприклад, виготовлення аплікацій з грибами, грушами, квітами.
Варіанти аплікації гриби для дітей у садочку
Самим маленьким дітям рекомендується запропонувати дітям готові фігури для наклеювання на основу. У міру дорослішання і розвитку дрібної моторики відбувається ускладнення аплікацій: додаються дрібні деталі, композицію крім паперу включаються інші матеріали, виробам надається об’єм.
Композиція «Лісові гриби» для молодшої групи
Трирічні діти з задоволенням допоможуть лісового жителю – білочці або їжачкові – підготуватися до зимівлі, вони «зберуть» в плоску аплікацію їстівні гриби. Важливо, що така робота дозволяє одночасно задіяти різні пізнавальні процеси – хлопці дізнаються і запам’ятають будова грибів, а також розіграють в уяві справжню історію.
Довідка: чим молодша дитина, тим крупніше елементи.
Етапи роботи над аплікацією:
- дорослий (батько або вихователь) вирізає заготовки для ніжок, капелюшків, трави і розкладає їх на столі;
- дитина бере елемент, званий дорослим, прикладає до паперу;
- у разі необхідності дорослий коригує місцезнаходження фрагмента аплікації.
Етапи повторюються до тих пір, поки композиція набуває схожість з запропонованим зразком.
Готову аплікацію прикрасити декоративними наклейками або засушеними листям.
Саморобка «Гриби на галявині» для дитини у середній групі
Діти у віці від чотирьох до п’яти років вже вміють користуватися ножицями, але добре і впевнено ріжуть тільки по прямій, тому замість готових шаблонів для капелюшків їм пропонують кола.
Для вироби, що зображає грибну сімейку, знадобиться підготувати на кожну дитину:
- аркуш паперу або картону для фону;
- вирізаний силует долоньки;
- три кола з коричневої або помаранчевої папери;
- фломастер або зелена папір для трави;
- клей і ножиці.
Долоньку приклеїти знизу по центру фонової папери – це майбутні ніжки. Щоб отримати капелюшки, необхідно скласти навпіл кола і розрізати їх по згину. На кожен пальчик наклеїти капелюшок так, щоб верхня частина ніжки виявилася прихована під півколом.
Залишилося намалювати фломастером або приклеїти траву з паперу. Для більшої схожості з лісовою галявиною над або під грибним сімейством приклеюють картинки з равликами, метеликами.
На галявині не обов’язково зростають однакові гриби, тому варіантів аплікації на задану тему безліч. Наприклад, з одного боку пенька приклеюється боровик, а з іншого – мухомор.
Аплікація кошик грибів для старшої групи
Виготовлення кошики з грибами підходить для організації колективної роботи, для поєднання в одному проекті різних видів роботи: малювання, аплікації та ліпленні.
Послідовність роботи:
- дорослий малює на картоні і вирізати по контуру кошик, траву й різні гриби;
- діти діляться на групи: одні розфарбовують або обклеюють папером кошик і траву, інші – намазують розім’ятим і розігрітий пластилін на тіло гриба;
- підготовлені елементи збираються і склеюються в єдину об’ємну композицію.
Цікаво виглядає кошик з паперових шматочків. На тонкому картоні малюють контури кошика. Кольоровий папір двох кольорів рвуть або ріжуть на невеликі шматочки, які будуть імітувати плетений кошик. Гриби приклеюють в порожній простір між ручками і верхнім краєм кошика.
Аплікація вийде більш «життєвої», якщо один-два гриба приклеїти так, ніби вони випали з кошика; фантастичності легко домогтися, намалювавши грибів оченята і ручки.
Мухомор з кольорового паперу для підготовчої групи
Старшим дошкільнятам подобається майструвати об’ємні вироби, також їм доступне вирізання деталей з закругленими краями.
Прискорить творчий процес наявність заготовок:
- червоні круги для капелюшка;
- прямокутні смужки для ніжок і спідничок;
- маленькі білі кружечки – відмітна особливість мухомора.
Червоні круги згорнути конусом (кулечком), зафіксувати форму клеєм. З прямокутника вирізати ніжку з потовщенням в районі грибниці. Другий прямокутник скласти гармошкою.
Підготовлені елементи наклеїти на чистий аркуш або на малюнок з осіннім пейзажем. Гармошку приклеїти в середній частині ніжки так, щоб вийшла спідничка, а з 4-5 конусів сформувати капелюшок. Залишилося наклеїти маленькі білі кружечки і траву. У ролі трави можуть виступати сухе осіннє листя.
Другий варіант капелюшки – віялова: на червоному аркуші по широкій стороні загнути смужку шириною близько 1 см всередину, наступну смужку відігнути в протилежному напрямку.
Готовий віяло зігнути по центру, що примикають половинки крайньої смужки склеїти між собою. На гармошку приклеїти крихітні білі кружечки, вирізані з паперу або з ватяних дисків. Щоб імпровізована капелюшок добре приклеїлася до тла, краще використовувати клей ПВА і пензлик для ретельного змащування ребер гармошки.
Незвичайні ідеї для об’ємної аплікації на тему «Гриби»
Для роботи в техніці аплікації використовують самі різні матеріали: папір, фольга, тканина, шкіра, хутро, крупа, природні матеріали, нитки, пластилін, ґудзики, мушлі, камінці, намистинки, бісер. У справу йде все, що можна приклеїти до плоскій основі, а вибір матеріалів обмежується лише фантазією і наявністю заготовок.
Гриб з казки
Дітям властиво одушевляти навколишні предмети, наділяти їх емоціями, характером. У поданні малюків білий гриб схожий на доброго мудрого старого з вусами і бородою, опеньок – це пустотлива дитина, а мухомор – задавака і хвалько.
Таке сприйняття пов’язане з читанням казок, переглядом мультфільмів, в яких тварини і рослини вміють говорити, радіти і плакати. Казковий гриб відрізняється від натуралістичного наявністю обличчя і рук, іноді боровик тримає посох, а бліда поганка одягнена в напівпрозоре плаття.
Часто в казках великий гриб ототожнюється з будинком. Чому б не запропонувати вихованцям виконати аплікацію за мотивами улюбленої або щойно почутої/побаченої казки?
Особливість гриба-будиночка – товста ніжка, на якій повинно вистачити місця для двері і віконця. Відкриваються ставні, крилечко, доріжку, рослинність, хмари, метеликів можна намалювати або скористатися наклейками.
Для «живого» гриба змінювати пропорції не обов’язково, до положення очей теж немає ніяких вимог: вони можуть бути відразу під капелюшком, в центрі ніжки або перебувати біля самої землі, головне, щоб були виразними і відображали характер персонажа.
Велика грибна поляна з пластиліну
Аплікація з пластиліну розвиває окомір, дрібну моторику і посидючість. Складність аплікації гриби залежить від віку.
Для дітей молодшого і середнього дошкільного віку педагога або батьків треба намалювати на картоні пару великих грибів і траву під ними.
Важливо: пластилинография виходить більш акуратною, якщо фон навколо фігурок теж покритий пластиліном. Якщо заповнити пластичною масою тільки гриби, то навколо них може утворитися жирний контур.
Діти старшого дошкільного або молодшого шкільного віку з задоволенням ліплять об’ємні фігурки з подальшим їх розміщенням на аркуші картону так, щоб вийшла пропорційна композиція. Безумовно, знадобиться зразок: так хлопцям легше співвідносити розміри і кількість деталей.
Покрокова інструкція:
- підготувати воскової пластилін, так як поряд з ним жирний контур практично ніколи не утвориться;
- вибрати горизонтальну орієнтацію зеленого картонного аркуша, візуально або олівцем відокремити нижню чверть, розмазати по ній коричневий пластилін – це земля;
- з білого виготовити кілька «ковбасок» і багато невеликих джгутиків, прикріпити їх імітуючи стовбур і гілки берези;
- з чорного пластиліну розкачати маленькі тоненькі смужечки, закріпити на стовбурі горизонтально;
- скачати багато маленьких горошин з двох відтінків зеленого – це листя, розмістити їх на гілках;
- скачати кілька бежевих ніжок і коричневих капелюшків для грибів, помістити їх попарно на коричневу землю;
- урізноманітнити галявинку мухоморами;
- не завадить і пеньок з помаранчевими опеньками, кору на пеньку опрацювати стеком;
- під кожним грибом і вздовж лінії, що відокремлює землю від кольорового картону, «посадити» маленькі конусоподібні смужки травички;
- завершать композицію біле хмарина і жовте сонечко.
Аплікація з крупи для 1 класу
Може здатися, що працювати з сипучими матеріалами дуже легко: достатньо висипати крупу на намазала клеєм поверхню. Все так, але до сипучим відносяться не тільки дрібна манка або пшоно, але і досить велика гречка і навіть насіння.
По-перше, у роботі з ними потрібно вміння працювати зі стеком або голкою, за допомогою яких коригується положення крупи всередині контуру вироби. По-друге, між заповненням малюнка різними видами крупи має пройти час, щоб уникнути непотрібних вкраплень.
Щоб аплікація гриби з крупи вийшла яскравою, необхідно написати або намалювати різнокольорові листочки, траву, комах.
Велику крупу зручно не приклеювати до картону, а вдавлювати в пластилін. Наприклад, коричневі половинки гороху вдало заповнять капелюшок білого гриба. А як бути, якщо треба зробити червоноголовий підосичник або яскраво-рожеву сироїжку? Не біда: допоможуть звичайні фарби.
Аплікація з бісеру
Аплікація з бісеру схожа з створенням мозаїки, в якій бісер виступає в якості фішок, а замість ігровий сітки використовується пластилін. Бісеринки вдавлюються в основу. Робота виходить рельєфною, яскравою, що переливається.
Красива і цікава аплікація з тканини
З тканини виготовляють аплікації в різних техніках – приклеюванням або пришиванням фрагментів до основи.
У дитячому садку дітям пропонується виготовити аплікацію гриби з тканини, приклеєною до картонки:
- На першому етапі хлопці обводять шаблони, заготовлені дорослими, вирізують деталі майбутньої композиції. На другому етапі ретельно промазують клеєм виворітну сторону тканини і прикладають до картону.
- До молодшого шкільного віку більшість дітей володіють голкою з ниткою, а значить, їм під силу пришити аплікацію до основної тканини майбутньої серветки або прихватки.
- Полегшують роботи п’яльця або кравецькі голки для сколювання деталей. Для додання обсягу деяким деталям прокладають синтепон або вату. Прикрашають намистинами, гудзиками, мереживними і атласними стрічками, нитками для вишивання і в’язання.
- Нерідко готову аплікацію з тканини акуратно вирізують, пришивають до неї петельку і вішають замість іграшки на ялинку або використовують замість закладки.
Важливо: тонкі і осипаються тканини не підходять для виготовлення вироби цим способом. Краще вибрати бязь, фланель, мішковину, тонкий фетр, штучну замшу, ганчірки для миття посуду.
Гриб з засушеного листя
Вироби з природних матеріалів вимагають обережності, вміння співвідносити форму листочка з геометрією частин гриба. Овальні листя підійдуть для ніжки, а напівкруглі стануть капелюшками.
Малюки використовують тільки цілі листя, але в міру дорослішання робота з сухим флористичним матеріалом ускладнюється: листочки підрізають ножицями, домагаючись повної схожості з еталонним грибочком. До початку навчання в школі дітям доступно виготовлення мозаїки з шматочків листя і сухоцвітів.
Шаблони грибів для вирізання
Шаблони і трафарети полегшують роботу як дитині, так і дорослому. Перш, ніж виготовити шаблон, необхідно намалювати майбутні предмети (гриби, кошики, траву, листочки, крони і стовбури дерев тощо), потім визначити рівень складності, щоб розрізати фігуру на складові частини. Наприклад, найменші за одне заняття ледь встигають приклеїти 3 великих деталі.
Старшим пропонується самим обвести контур за трафаретом, а деякі елементи вирізати, не маючи шаблону: смужки трави з подальшим завиванием кінчиків, білі плями мухомора, землю, сонячні промінчики.
Оригінальна презентація аплікації
В роботі ДНЗ і школи під презентацією розуміються кілька видів діяльності. Перший – представлення вихователем або вчителем оповідання «на задану тему», що супроводжується показом слайдів або готових продуктів діяльності.
Така робота дозволяє викликати емоційний відгук у дітей і диференціювати завдання залежно від художніх здібностей, розвитку дрібної моторики, посидючості. Після вступного слова дорослого кожна дитина отримує можливість самостійно вибрати ідею для реалізації.
Важливо: презентація повинна містити не лише відомості про порядок роботи, але і знайомити з навколишнім, з мистецтвом, а також відповідати на питання: «Навіщо предмет, в нашому випадку гриб, потрібен природі і людині?»
Інший варіант презентації вчить дітей розповідати про свою роботу, змушує їх фантазувати, дає досвід публічного виступу. Завдання дорослого – спрямовувати розповідь дитини підказками:
- розкажи, що ти робив;
- чому людям і тваринам подобаються гриби;
- чому вибрав той чи інший колір;
- сподобалося працювати над аплікацією;
- що можна додати до роботи, щоб вона стала ще краще і т. п.
Третій варіант – презентація-виставка робіт для загального огляду, оформлена на стенді у груповій кімнаті або класі. Оригінальності такій виставці надають розміщені між роботами загадки, зображення лісових мешканців або створення жанрової сценки з використанням іграшок або інших виробів.
Створення аплікацій – один з найпопулярніших видів дитячої творчості, сприятливо впливає на розвиток мислення, пам’яті, уяви та дрібної моторики. За аплікацією приємно провести спільний і корисне дозвілля, отрывающий дітей і дорослих від гаджетів, і який втягує в дивовижний світ природи.